Marjanski tunel u Splitu povezuje gradski kotar Meje s ostatkom grada u Spinutu. Trenutno je zatvoren zbog sanacije rasvjete i asfalta, a promet se preusmjerava na zaobilaznu rutu oko Marjana, kroz šumske staze.
Idejni projekt izgradnje tunela datira iz 1976. godine. Radovi su započeli 1977. i završeni 1979. godine, s ciljem zadovoljenja infrastrukturnih potreba tijekom Mediteranskih igara u Splitu.
Tunel je dugačak 870 metara, a osvjetljenje je projektirano tako da ne uzrokuje probleme s akomodacijom oka pri izlazu.
„Tuneli ovog tipa se obavezno moraju umjetno osvjetljavati i ovom problemu treba posvetiti veliku pažnju. Vidljivost u cestovnom (posebno gradskom) tunelu treba odgovarati vidljivosti van tunela, a na krajnjim portalnim sektorima treba je podešavati prema promjenjivosti vanjske svjetlosti. To znači da rasvjeta u tunelu mora omogućiti jednoliki prijelaz od dnevne svjetlosti na svjetlost u tunelu, i to izvesti postepenim prilagođavanjem oka. Zbog toga se na ulazu i izlazu progresivno i znatno poveća osvjetljenje i onda se dotjeruje prema unutrašnjosti. Osvjetljavanje ulaza i izlaza se podešava fotoelektričnom ćelijom u zavisnosti od vanjske svjetlosti. U unutrašnjosti tunela treba ostvariti oštru vidljivost, i zato treba usvajati monokromatičnu svjetlost koja reproducira jednu jedinu sliku i omogućava da se jasno raspoznaje najsitnije pojedinosti. Ova svjetlost prodire kroz maglu i ne zasjenjuje niti stvara neugodne svjetlosne reflekse. Osvjetljenjem tunela mora se u svakom slučaju oštro ocrtavati desna strana smjera vožnje, a da ne bi vozači bili zasjenjivani mora biti upravljena u pravcu vožnje. Potrebno je predvidjeti rezervno osvjetljenje i to tako da je obično svaki treći svjetlosni izvor glavnog osvjetljenja istovremeno vezan i za rezervnu mrežu. U svakom slučaju treba kod projektiranja odnosno ugradbe koristiti ono rješenje i sistem osvjetljenja koje je u danom momentu u stručnim krugovima priznato kao najoptimalnije i najpovoljnije.“ (Iz elaborata URBS-a, idejno rješenje).
HR-DAST-119 Urbanistički zavod Dalmacije Split, SP-101/2 Poprečni presjek tunela i Predviđena električna i PTT mreža
Arhivaliju odabrala Vesna Rimac, viša arhivistica